Milyen iskola megvalósítását célozzuk?
„Az iskola dolga,
hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell
tanulni,
hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat,
hogy megtanítson bennünket a jól végzett
munka örömére és az alkotás izgalmára,
hogy megtanítson szeretni, amit csinálunk
és, hogy segítsen megtalálni azt, amit
szeretünk csinálni.”
(Szent-Györgyi Albert)
Meggyőződésünk, hogy az iskolák számára a legnagyobb kihívást a környezetükben végbemenő gyors változások jelentik. Nem találunk olyan jelentős pontot az iskolák életében, működésében, amelyet az állandóság jellemezne.
E dinamikusan változó, sokszor bizonytalan helyzetet eredményező, vagy legalábbis nehezen kiszámítható történéseket előidéző környezetben nincs könnyű helyzete az iskolának. Azonban nem zárkózhat el a környezetétől, sőt alapvető feladata és egyben érdeke, hogy törekedjen a helyi társadalomba való szerves beilleszkedésre, a vele szemben támasztott igények és az általa kínált szolgáltatás harmonizálására. Hisszük, hogy a folyamatos változás nélkülözhetetlenné teszi, hogy az iskolánk rendszeresen és szakszerűen elemezze a környezetében zajló történéseket, folyamatokat, vizsgálja a felé áramló igényeket, elemezze és értékelje saját szervezetét, működését, és mindezen információk alapján tudatosan tervezze céljait, programjait.